Wat zijn de eigenschappen van een goede website voor je salon, instituut of business?
Het doel van je site is een uitstraling creรซren die je ideale klant aanspreekt en in een oogopslag duidelijk is waar ze bij jou voor terecht kunnen komen, waar je voor staat, hoe je te werk gaat, wie je bent en de mogelijkheid om een afspraak te maken of om contact op te nemen.
Een website die resoneert voldoet aan een aantal eigenschappen :
- Helderheid – allereerst is het belangrijk dat het in een opslag duidelijk is waar de bezoeker bij jou voor terecht kan komen. Door middel van duidelijke eigen brand fotografie i.c.m. een homepage die jouw unique signature offer of highlights van de behandelingen vertegenwoordigt mogelijk met duidelijke call to actions.
- Je branding is doorgevoerd – Wat je uitstraalt, trek je aan. De uitstraling die je uitzendt moet kloppen bij de deskundigheid van jouw business / expertise, wat voor type business je hebt en de beleving van je salon en instituut. Doordat je de huisstijl doorvoert als een visueel concept dan creรซer je een professionele uitstraling, dit geeft vertrouwen en hierdoor zal men ook sneller geneigd zijn contact op te nemen of een afspraak te maken.
- Je brandstory is uitgewerkt – Branding is niet alleen de visuele uitstraling maar ook de tekstuele communicatie. Mensen willen weten waar je voor staat, wie je bent, wat je visie is en hoe je te werk gaat.
- Ken je ideale klant – Wie is zij of hij, waar is zij / hij op zoek naar, wat haar of zijn problemen en waarom bezoekt zij of hij jouw website. Speel hierin op en biedt hiervoor de oplossing.
- Zorg voor duidelijke ‘call to actions’ en koppel je site eventueel aan je boeking systeem voor je salon of instituut zoals Salonized, waardoor de klant zelf hun afspraak kan boeken en je niet elke keer telefoon of WhatsApp bericht moet beantwoorden wanneer je in behandeling zit. Maar ook wanneer je adviseur of coach bent, verlaag de drempel door GRATIS ‘strategie’ / tafelgesprekken aan te bieden.