Mensen kopen waar jij voor staat en waar jij in gelooft! Het meest onderschatte onderdeel van jouw business is je waarom. Juist jouw WHY te onderzoeken en deze ook duidelijk naar buiten te communiceren gaat jou veel meer resultaat leveren. De why is namelijk de reden waarom iemand iets bij je koopt. Het mooie hiervan is dat het namelijk niet uitmaakt ongeacht hoeveel budget  je hebt en hoe groot je bedrijf is. 

What is de WHY?

De Why is waarom je doet wat je doet? Wat wil je anderen meegeven en wat is jouw missie!  Aan de hand van het bedrijf Apple ga ik uitleggen wat de WHY betekent en hoe het werkt. 

De WHY van Apple kwam natuurlijk van Steve Jobs af. Steve Jobs wilde bepaalde mooie dingen creëren die de wereld anders maakten. Hij wilde het mooiste, het beste en het gaafste design hebben en zo is zijn Why Apple geworden hoe het nu is. De WHY van Steve Jobs is door gedruppeld door alle lagen van het hele bedrijf heen en dat maakt Apple zo’n waanzinnig sterk merk. Een mooie uitleg van de WHY wordt ook wel door Simon Sinek uitgelegd in deze video.

De meeste ondernemers vertellen eerst WAT ze doen, HOE ze het doen en vervolgens WAAROM ze het doen. In de communicatie is het belangrijk dat je dit gaat om draaien. Want net zoals bij Apple kopen we de producten om de WHY. 

Law of Attraction

Het is zo belangrijk dat je weet waarom je iets doet. Dat je een gevoel creëert waar jij blij van wordt en dat je dat gevoel ook kan en gaat uitdragen. Alles wat jij uitstraalt dat trek jij aan, ook wel de Law of Attraction genoemd.

Een voorbeeld van mijn why!

Ik streef er naar om het beste uit mijn klanten, freelancers, partners en stagiaires te halen en ze naar een hoger niveau te brengen door in hun te geloven, hun kwaliteiten naar boven te halen, te inspireren en te motiveren. De reden waarom ik doe wat ik doe is dat ik voldoening krijg als ik mede vrouwelijke ondernemers zie groeien, zowel op basis van persoonlijke ontwikkeling als met hun business en het maximale eruit halen. Hun succes is mijn succes. Samen zijn we sterker en samen bereiken we meer.