Wil jij ECHT succesvol zijn met je bedrijf, dan zul je bereid moeten zijn om keuzes te maken. Dat is natuurlijk niets nieuws, maar daar komt bij dat je ook bereid moet zijn om te kiezen voor een specifieke doelgroep en zul je op zoek moeten gaan naar JOUW ideale klant.

Als je weet wie jouw ideale klant is, haal je veel meer plezier en voldoening uit je bedrijf en loopt alles binnen je bedrijf ook veel makkelijker.Wanneer je je volledig richt op DE klant die volledig past bij jouw, kun jij je aanbod daar ook volledig op afstemmen. Jij blij maar ook je ideale klant heel blij. Als jij een keuze maakt, komen klanten naar je toe.Omgekeerd weet jij ook precies waar jij je klanten kunt vinden en hoe je ze kunt bereiken.

“Als je weet wie jouw ideale klant is, haal je veel meer plezier en voldoening uit je bedrijf.”

Het kiezen voor een niche gaat je heel veel tijd, geld en energie besparen. Je wordt vanzelf gekozen en het werven van klanten gaat vanzelf. Jij laat in je marketing namelijk zien voor wie jij hebt gekozen. Klanten zullen ook minder moeite hebben om een hoger tarief te betalen, ze weten namelijk dat werken met jouw essentieel is.

Als geen ander weet ik wat het effect daarvan is geweest en leg ik je ook uit waarom.

Maar Kim waarom richt je je alleen op vrouwelijke ondernemers? Is dat niet te beperkt? Dan laat je toch veel klanten liggen? Waarom werk je alleen met freelancers/partners en neem je geen mensen in dienst? En wat is de reden dat je alleen focust op branding, websites en trainingen?

Allemaal kritische vragen die mij wel eens gesteld zijn. Ik leg het dan ook heel graag eens uit:
Hoe meer je focust & durft te kiezen voor je niche, hoe meer je groeit. Mijn bedrijf groeide enorm nadat ik mij bewust ging focussen op vrouwelijke ondernemers. Meer dan 95% van mijn klant was al vrouw, ik maakte er nu alleen een bewuste strategie van.

Waarom vrouwelijke ondernemers?

Ik vind het zo leuk om andere vrouwelijke ondernemers te inspireren en samen dingen te creëeren of te bereiken. Niet zo maar vrouwen! Vrouwen met ambitie, hardwerkend, durven in zich zelf te investeren, genieten van het leven & kiezen voor kwaliteit. Ook heb ik een persoonlijke affiniteit met de producten van mijn klanten: beauty, skincare, food & fashion. Van dag één zijn vrouwen mijn hoofd cliënteel, kortom ik weet alles over vrouwen!

Waarom alleen branding, websites en social media? Simpelweg omdat je niet overal goed in kan zijn. Mijn bedrijf groeide verder uit op het moment dat ik ging focussen op wat ik het leukste vond & waar ik het beste in was. Zo ook dit jaar een omzet groei van 50 %.

Waarom ik geen mensen in dienst heb?

Dit is een vraag die alleen mannen stellen! Omdat ik graag wil gaan & staan waar ik wil (vrijheid is voor mij het belangrijkste), op afstand werk (het nieuwe werken) en graag werk met de besten. Helaas wonen zij niet altijd in de buurt. Daarom werk ik met vrouwelijke specialisten die passen bij mijn bedrijf en dit betekent zelfs internationaal! Om verder te groeien investeer ik in freelancers met een sterke ondernemers mindset, waardoor we samen meer projecten kunnen aannemen. Ze zijn misschien niet altijd fysiek in beeld, maar ik kan niet zonder mijn team.