Oké, normaal zeg ik altijd er is geen ‘goed’ of geen ‘fout’, niks moet.., maar beloof me een ding.. ook al heb je moeite met je social media, besteed het niet uit! 

Waarom?

Een extern bureau weet niks over jouw expertise en branche. Zij weten niks over je klanten, wat zij moeten vertellen of welke content er gedeeld moet worden. Het gevolg? Alleen maar commerciële berichten zonder inhoud. Jij bent dé specialist of expert. Het gaat om jouw kennis, kunde en ervaring. Daarnaast willen volgers jouw visie lezen, zien hoe jij te werk gaat en meekijken. 

Wat kun je wél uitbesteden?

  • Begeleiding en advies. Als je moeite hebt met het aanvliegen van je social media, wat heel normaal is, dan kun je natuurlijk een masterclass volgen of om advies vragen. Iemand die je aanstuurt, waarmee je kunt sparren en die jou stap voor stap leert hoe je het kunt aanpakken. 
  • Fotografie! Een mooie brandshoot is erg waardevol om zo een totaalplaatje te creëren voor je website en social media. Hiermee bouw je een voorraad foto’s op, een beeldbank, gemaakt in jouw salon, instituut of kliniek. Deze kun je vervolgens gebruiken om content mee te creëren.
  • Ben jij onzeker over je teksten? Ook dat is helemaal niet gek. Heel eerlijk, dat had ik zelf ook. Komt de boodschap wel goed over? Schrijf ik wel iets zinvols? Is het een samenhangend geheel? Klopt de spelling wel? Ondanks dat ik misschien “redelijk” in spelling en grammatica ben, maak ik toch talloze foutjes. Daarnaast kan iets voor mij heel logisch klinken, maar dat wil niet zeggen dat het voor jullie logisch klinkt. Ik wil nog wel eens van hak op de tak gaan. 🙂
    Ik laat daarom mijn teksten nalezen en corrigeren, zodat ik weet dat wat ik post, gewoon in orde is.