Wanneer ik aan de slag ga met het ontwikkelen van een sterke branding, help ik de klant eerst met een goede fundering voor hun business te leggen. Waarom? Zonder dat ik écht weet waar je voor staat, waar je goed in bent, voor wie je werkt, wat je aanbod is en waar je uiteindelijk met je bedrijf over 1 jaar en 5 jaar wilt staan, kan ik geen sterke branding voor je ontwikkelen die hierbij past én ook zijn gewenste resultaten oplevert.

We beginnen allereerst met je visie (waar wil je met je business naar toe), je missie, je why (waarom doe je wat je doet) fundament van je business staat en wat je doelen zijn.
Vervolgens gaan we aan de slag met je ideale klant. Al eerder heb ik uitgelegd waarom het zo belangrijk is om voor je ideale klant te kiezen. In je communicatie richt je op een bepaalde niche, die zich hierdoor aangetrokken gaat voelen en in contact met jouw business gaat komen. Een profiel van een ideale klant is ontzettend gedetailleerd en uitgebreid, je ziet zij of hij echt voor je.
Wanneer je algemeen communiceert, zal niemand zich aangetrokken voelen en zal je bijvoorbeeld geen klanten krijgen via je social media.

Daarnaast is het belangrijk dat je je ideale klant leert kennen, waar loopt hij/zij tegen aan, wat zijn of haar uitdagingen, wat zijn de redenen waarom klanten bij jou komen etc.

Dan gaan we aan de slag met jouw ‘unique signature’. Waar ben je écht goed in, misschien wel de allerbeste in en wat maakt jou uniek? We gaan dan de diepte in om jouw unieke competenties naar boven te halen. Dus, niet de type behandelingen / apparaten of een combinatie ervan of assortiment aan producten maken jou uniek, maar jouw core competenties + ervaring en kennis onderscheiden je van de concurrentie.

Wanneer je fundament staat kun je een logo & huisstijl gaan maken. Daarnaast is dit de basis voor je Brand Story. Je brand story is jouw merkverhaal waarbij je visie, missie, why, tone of voice, ideale klant en aanbod verwerkt is. De marketing boodschap die hieruit voort komt en waar jou business voor staat is essentieel om deze consequent in je communicatie (materialen) door te voeren.