Wat kun je verwachten in 2021 binnen de beauty en skincare branche? Een trend die zich verder zal ontwikkelen in 2021 en de komende tijd is “het creëren van een totaalbeleving”, ofwel experience marketing / belevingsmarketing. De afgelopen jaren werd enorm geïnvesteerd in specialisme en stond “huidverbetering” bij velen centraal. Hoewel dit een super mooie ontwikkeling is, valt er natuurlijk steeds meer te kiezen als we met meerderen op huidverbetering gaan focussen. Daarmee krijg je dus ook weer een andere uitdaging, namelijk: “Hoe zorg ik ervoor dat ze voor mij kiezen?”

Door verder te kijken dan alleen te verdiepen in specialistische behandelingen en resultaten, ga jij je pas écht onderscheiden. We gaan veel meer inzetten op een totaalbeleving, van online naar offline, van uitstraling, ontvangst, wachtruimte tot de behandeling, de nazorg en de adviezen/service. Kwaliteit over kwantiteit. 

Een klantbezoek gaat verder dan een behandeling in de stoel, waarbij je het huidprobleem aanpakt. Het gaat om de indruk die een klant krijgt, hoe ze behandeld wordt, in wat voor omgeving ze terecht komt, of er persoonlijke aandacht is, welk gevoel krijgt ze erbij, is er aan aangename sfeer, hoe wordt er gecommuniceerd, is er aandacht voor haar huidprobleem, hoe is het advies en is er een goede nazorg? Kom je je merkbelofte na en is je offline ‘presence’ hetzelfde als online?

Wat je totaalbeleving ook is, maak het kloppend en heb oog voor detail. De kleine details worden vaak het groots gewaardeerd en maken jouw merk onderscheidend.

Ik ben ervan overtuigd dat er plek is voor iedereen, maar je moet er wel zorgvuldig over nadenken hoe je je salon- of kliniekconcept gaat invullen. Van inrichting, service, specialisaties tot de uitstraling. Moet het van dag 1 helemaal perfect? Natuurlijk niet! Evolueert je zaak? Ja, net als die van iedereen! Maar fijn is wel dat je een stappenplan hebt. Hierin ga ik je helpen: sparren over je businessmodel, stapjes die je kunt gaan zetten, prioriteiten stellen en hoe je van A naar B komt.