Het is ook meteen de grootste uitdaging, want hoe vaak wordt je niet afgeleid door wat anderen doen? Of durf je jezelf niet te laten zien of heb je het idee dat niemand op je zit te wachten?

De eerste stap is geloven in jezelf en overtuigd zijn van je kunnen, expertise en ervaring.

De tweede stap is onderzoeken wie jouw ideale volger is..
Ik hoor vaak: ‘Mijn ideale klant is tussen de 20 – 70’ Dat is een lastige in de skincare- en beautybranche, want een twintiger voelt zich niet aangesproken wanneer je het over rimpels en een verslapte huid hebt en een vijftiger voelt zich niet aangesproken met acné etc. 

Kortom, wie is jouw klant en wat zijn haar kenmerken? 

Daarna kijk je naar haar problemen en uitdagingen: heeft ze een verslapte huid, last van rimpels, acné, couperose.. is ze onzeker over haar huid of wil ze afvallen, mooiere wenkbrauwen, tijd besparen tijdens het opmaken… Kies voor maximaal 3 uitdagingen!

Wanneer je weet wat haar uitdagingen zijn, kun jij oplossingen bieden en daarover kun je content creëren. Jouw ideale klant weet vaak niet waar ze moet beginnen en jij kunt haar meenemen in oplossingen. De manier waarop jij dat doet en waar je voor staat is essentieel. Iemand voelt zich daardoor aangesproken of niet. Vind je natuurlijke schoonheid belangrijk? Of geloof je dat een mooie huid van binnenuit ontstaat? Laat dit dan duidelijk naar voren komen. 

Met deze stappen creëer je waardevolle content voor jouw ideale volger of klant. Je gaat gericht en gefocust te werk en richt je op waar jij voor staat, voor wie je wilt werken en je laat je minder afleiden door anderen. 

Ik heb hier een adviestraject en masterclass voor ontwikkeld. We plannen eerst een strategiegesprek (telefonisch) waarin je jouw uitdagingen, obstakels of belemmeringen deelt. Daarna help ik je verder op weg! Wil je meer weten? Stuur me dan een DM voor meer informatie!