Je ziet dat anderen in dezelfde branche minder goed werk afleveren, maar toch hebben ze een goedlopende salon, instituut of kliniek. Je vraagt jezelf af: hoe dan? En wat doe ik verkeerd? Ik hoor regelmatig van saloneigenaressen dat er in hun regio veel salons of instituten zitten die minder goed werk afleveren, maar wel heel veel klanten aantrekken.

Vaak vragen ze mij dan wat ze verkeerd doen, hoe het kan dat zo’n andere salon goed loopt met in hun ogen slechte resultaten. Negen van de tien keer zijn deze salons megagoed in het beïnvloeden van het gevoel van de klant. Ze spreken de klant aan op basis van hun problemen, uitdagingen en weten de klant feilloos te overtuigen. En ze laten zich zien!

Mensen maken beslissingen op basis van gevoel. Het is dus belangrijk om niet alleen te weten wie je ideale klant is en wat haar uitdagingen zijn, maar je moet ook durven om de positie in te nemen als expert of specialist. Laat zien wat jouw meerwaarde is en vertel die onwetende consument hoe het dan wél moet. Want als jij die positie niet inneemt, dan doet een ander het wel!