Naast fotoshoots voor klanten, maak ik met Olga zelf ook geregeld foto’s voor mijn branding en content. Waarom zou je een fotoshoot voor je business of salon doen en wat is de meerwaarde van brandfotografie?

01. Allereerst is het een verlengstuk van je branding. In je fotografie trekken we je gehele branding door; denk aan de stijl, kleuren en type fotografie, waardoor je een stukje herkenbaarheid krijgt. Met name wanneer je een salon of fysieke winkel hebt, is dat jouw herkenning. Door styling en aankleding kunnen we de branding doorvoeren.

02. Je creëert daarmee gemakkelijk één uitstraling die als basis fungeert voor je visuele strategie. Je kunt het doorvoeren op je website, op je social media kanalen en ook in je drukwerk. 

03. Door middel van brandfotografie ben je gericht op jouw ideale klant en straal je professionaliteit uit, waardoor je meer vertrouwen opwekt. Dit is belangrijk voor het aantrekken van die ideale klant. 

Hoe voer je je branding door in je fotografie wanneer je een dienstverlenende business hebt of als je een coach / adviseur bent? Daarvoor heb ik de volgende tips:

Kies een herkenbare scene.
Denk aan : je office (evt. aan huis) of de stad waar je gevestigd bent of een omgeving die herkenbaar is voor jouw klanten en volgers.

Styling.
Je kunt je branding doorvoeren in de styling, kleuren en keuze van accessoires. Mijn kledingstijl is een verlengstuk van mijn branding en qua kleurenpalet een perfecte match. Het is niet hip, kleurrijk of trendy, maar passend bij mijn persoonlijkheid: vrouwelijk, elegant, tijdloos en een duidelijk kleurenpalet.. of beter gezegd gebrek aan kleur ;-). Nude, beige, wit, zwart, donkerblauw en alleen in de zomer af en toe een kleurtje (als accessoire misschien…). Ik word door de meeste fashion stylistes hierom uitgelachen (wel met een knipoog) maar het is wel herkenbaar en duidelijk.

Het grootste compliment is dan ook dat ik real life exact hetzelfde ben als online en klanten die mij ontmoeten mij al herkennen van een afstand. Daarnaast krijg ik als ik masterclasses of events organiseer vaak een reactie als.. “ik heb vandaag extra mijn best gedaan en mijn mooiste jurkje (vaak in een zachte tint of met een gouden touch) uit de kast gehaald, omdat ik wist dat het tip top verzorgd zou zijn.” 

Dit effect of bepaalde herkenbaarheid is precies wat je wilt, ongeacht wat je wilt uitstralen of bij je past.

Blijf dicht bij jezelf, maar stap ook af en toe uit je comfortzone. Af en toe kies ik zeker voor een mooie print, maar een panterprintje zal ik niet snel dragen omdat het dan net lijkt of ik regelrecht uit de serie Flodder kom, terwijl ik het bij een ander vaak wel te gek vind. 

Wil jij jouw branding compleet maken? Van logo en huisstijl, tot sprekende foto’s en een strakke website? Neem contact op om een afspraak te maken of kijk hier voor mijn werkwijze.