Een van de grootste struggles van onze klanten. Kwalitatieve foto’s en content om zo je mooiste Instagram feed te creëren die past bij jouw merk. Mijn advies? Maak een stramien en varieer met:

Branded content (content als bijv. tip / quote in jouw huisstijl)

Voor mijn klanten ontwerp ik, indien van toepassing, templates voor Instagram, Instastories, Facebook, Linkedin en/of P interest in de huisstijl, die de klant kan gebruiken wanneer ze bijvoorbeeld een  tip, quote, blog, verhaal of actie willen delen, maar dit wensen in de huisstijl. Zo creëer je een geheel en blijf je herkenbaar.

Foto’s uit een Styling fotoshoot met een fotograaf van jouw salon, behandelingen, producten, winkel, sfeer en impressie.

Wanneer  ik fotoshoots voor klanten doe, dan bedenk ik er een heel concept achter. Ik houd hierbij rekening mee met de Unqiue Selling Points van de klant, content op social media, de doelgroep, sfeer en de complete look moet aansluiten op de branding die ik ontwikkeld heb. Omdat mijn fotograaf Olga van Vondutchess bijna altijd samenwerken, zijn wij op elkaar afgestemd en kunnen we lezen en schrijven. We proberen net even wat anders te bedenken dan wat gebruikelijk is.

Zo’n fotoshoot kun je niet elke dag doen, maar is wel essentieel voor de basis van je communicatie materialen als web, social media en eventueel offline materiaal. Wanneer je een basis database hebt en kwalitatief materiaal, branded content en je combineert dit met eigen foto’s dan creëer je een geheel eigen unieke Instagram Feed.

Hoe maak je zelf Instaworthy foto’s?

Er zijn verschillende mogelijkheden om zelf foto’s te creëren voor Instagram. Een van mijn favoriete manieren zijn flat lays. Een flat lay is een foto gemaakt van boven af. Ideaal voor skincare producten, drukwerk of als je een e-book wilt presenteren via de Ipad of fashion accessoires.

Portret functie

De meeste telefoons hebben tegenwoordig een portret functie! I love it! Je kunt ook een foto van een andere hoek nemen. Meer van de zijkant, waarbij je het onderwerp wat vooraan ligt scherp stelt en de achtergrond wazig. Met de iPhones 7+ en 8+ zit dit standaard op je telefoon!

Actie foto

Mocht je iemand hebben die je zou kunnen helpen, kun je ook jouw handen of gedeeltelijk van je lichaam gebruiken om een foto te maken, bijv. over je schouder, zodat je zelf wazig bent en het product scherp. Of je neemt het product in handen en je stelt de achtergrond scherp.

Wat heb je hiervoor nodig?

Zorg voor een wit kartonnen vel / papier in groot formaat (A2). Dit blad fungeert als ondergrond. Vervolgens verzamel je accessoires  waarmee je je producten in jouw kleuren en stijl kunt gaan presenteren. Een aantal musthaves zijn:

  • schaaltjes, bordjes, plateaus, planken  om je producten te presenteren
  • Kleine fashion accessoires als sieraden en brillen
  • Kleine accessoires : notebooks, pennen
  • Magazines van Vogue
  • Media als Ipad, Iphone 
  • Bloemen, groene bladeren of takken
  • Finishing touch zoals een mooie fles champagne

Mijn favoriete accessoires van dit najaar? Veel goud, schaaltjes, sage groen, marmer, magazines, fles champagne, gouden pen en mijn ipad. Ook ben ik helemaal fan van groene bladeren!

Ik ben benieuwd naar de resultaten van jouw Instworthy foto’s! Deel ze gerust met #themarketingactor.