Een REBRANDING zorgt niet alleen voor meer aantrekkingskracht, maar het is een TRANSFORMATIE. Niet alleen voor je business maar ook voor de ondernemer. Het zelfvertrouwen krijgt zo’n enorme boost dat je naar buiten durft te treden en gaat staan voor je merk, waardoor je meer klanten aantrekt.

Af en toe ontvang ik een super enthousiaste mail van een klant, die geïnteresseerd is in een nieuw logo of alleen een nieuwe huisstijl. Dan adviseer ik altijd een compleet nieuw visueel concept, met minimaal een logo en huisstijl, waarbij we allereerst aan de slag gaan met de basis principes van jouw business:

  • Wat is je visie, waar wil je met je instituut of kliniek naartoe?
  • Wat wil je uitstralen en wat voor type klant wil je aantrekken?
  • Wat is je specialisatie? Waar ben je écht goed in? Waar sta je om bekend en wat maakt jou uniek?

We gaan kijken naar de positionering van jouw business als merk, wat voor gevoel geef je de klanten etc. Dit doe ik door middel van een strategiegesprek en/of mijn beroemde brand questionnaire.

Vervolgens gaan we aan de slag met het ontwerp voor het logo en de huisstijl. Dit wordt als een totaalplaatje gemaakt. Wanneer je dus alleen een logo zou kiezen en niet de huisstijl, dan ontwikkel je geen merk en alleen het logo gaat geen verandering in brengen.

Complete rebranding trajecten zijn een soort transformatie. Je hele uitstraling en communicatie wordt aangepakt. De meeste klanten ondergaan ook een soort transformatie en vaak hoor ik dan “nu ben ik zo trots op mijn branding en mijn business dat ik naar buiten DURF te treden”, “het is net of ik een complete metamorfose ben ondergaan” of “het voelt als een compleet nieuwe outfit”